Living the Strategy & slim Positioneren:

Strategie ontbreekt nog te vaak in organisaties of wordt niet goed doorvertaald. Living the Strategy maakt de kans op succes veel groter! Ook de (merk)positionering is vaak niet zuiver meer.

 

Lees verder over slim positioneren

Lees verder over living the strategy

Merkcommissarissen over Innovaties:

De Merkcommissarissen over Innovaties en merken

Lees verder over Apple - HomePod

Lees verder over Heineken 0.0.

Lees verder BECEL Pro Activ.

Lees verder over Bugaboo BOXER

2018 – the Ultimate Experience Economy boost:                      Ging het vroeger om status, in 2018 gaat het vooral om beleving! Lees verder

2017, het jaar van de KLANT:

Het Brandfuel onderzoek inzake merk- en marketingtrends geeft dit aan.

Lees verder...

Volkswagen zet merkreputatie op het spel:

VW ging de mist in en wel met een halfslachtige spijtbetuiging. Het automerk dacht daar makkelijk mee weg te komen met een leuke (….) advertentie. Een verslag o.a. met Brandfuel.

Lees verder...

Brand Deletion, Journal of Marketing:

Why do firms delete brands? Insights from a qualitative study in Journal of Marketing Management m.m.v. Brandfuel.

 

Lees verder...

Reclamebureaus, groot-groter-grootst:

De bureauwereld is vaak in de ban van fusies en overnames. Het moet allemaal grootser, internationaler en digitaler. Om mee te veranderen met de behoeften van de markt. De vraag is echter waar deze consolidatieslag eindigt.

Lees verder...

Authentieke merken hebben de toekomst:

Juist in deze onrustige tijden vinden consumenten het heel prettig om te weten wat een merk te bieden heeft.

 

Lees verder...

Het ultieme gevecht om de consument:

Vele merken hebben het moeilijk en nog altijd vallen meerdere formules om. Zij zijn de aansluiting met de consument kwijtgeraakt!

 

Lees verder...

Merkmanagement in de toekomst; wie heeft de regie?

De centrale regie van merkmanagement is zich aan het verplaatsen van de merkhouder (organisatie) naar de consument en klant. Wat wordt de nieuwe rol van de merkmanager? 

 

Lees verder...

Brand Metrics sturen effectiveit

Brand accountability toont aan wat de werkelijke effectiviteit van branding is en laat daardoor de waarde ervan toenemen.Hoe kun je de effectiviteit van marketing & communicatie aantonen?

Lees verder over Brand Metrics

Lees verder over accountability

 

Innovatie behoedde LEGO voor de ondergang

LEGO heeft heel lang vergeten te innoveren en ging net niet kopje onder. Een stevige innovatie strategie en slimme allianties brachten het merk weer tot leven.

 

Lees verder...

 

Royalty Branding:

Van Prins Pils naar A-merk, hoe doe je dat? Is hij meer dan een merk? 5 Adviezen voor de koning.

 

 

 

 

Lees verder...