Bouw je merk in 8 stappen

 

Merkenmanagement is geen sinecure!
In de praktijk passen merken en campagnes zich nogal makkelijk aan, terwijl vaak niet duidelijk is waarom dat gebeurt. De merkcommissarissen pleiten voor een gedegen brand journey.
Merken die opeens bijvoorbeeld het merklogo wijzigen of de slogan. Ga je dan analyseren wat de aanleiding is, dan is het in bijna alle gevallen de komst van een nieuw reclame- of designbureau of er is een nieuwe marketingbaas aangesteld. Of een combinatie van beiden. Blijkbaar is dat het sein om de bestaande positionering of campagne maar eens flink aan te pakken. Je vraagt je af of de oorspronkelijke positionering en het merkverleden überhaupt wel goed zijn bestudeerd. Of is het een gevalletje not invented here en dus tijd voor een radicale wijziging?

Eindstreep
Merken bouwen vraagt een doordachte strategie én aanpak. Hoe zou het komen dat zoveel merken en producten en diensten de eindstreep niet halen? Het is geen geheim dat 80 tot 90% de finish niet haalt en dus met verlies van veel tijd, energie en investeringen te maken krijgt. In de marketingpraktijk wordt de laatste jaren erg veel aandacht gegeven aan de communicatiekant van een merkconcept. Digitale strategie, content marketing en storytelling lijken de holy grail te worden. Als je dat maar voor elkaar hebt, komt de rest vanzelf, zo lijkt het.
Maar juist het opzetten, doorleven en uitwerken van een echt goed doordachte brand journey is het meest bepalend voor het duurzame succes van een merk en de organisatie. Ontwikkel daarom altijd eerst een slimme strategie met een propositie die echt goed aansluit bij huidige en toekomstige consumenten/klant behoeften. En werk dat verder uit in de brand journey.

 

Bouw je Brand Journey in 8 stappen 

De merkcommissarissen hebben vele organisaties, overheden en ondernemers geholpen om vanuit een heldere visie en een geweldig idee de strategie en positionering uit te bouwen naar een uitvoerbaar en aansprekende marktintroductie. Die ervaring hebben we nu gebundeld in ons nieuwe Brand Journey Model. Mocht je hierover vragen hebben of onze hulp willen inzetten, neem dan contact met ons op.

 

Brand Journey model MC MT

 

 

boodschappen doen terwijl je wacht

Jumbo bushokje boodschappen

Contact: 

Email: leovansister@demerkcommissarissen.nl
Telefoon: +31 (0)6 55121575
Trade register / KvK: Amsterdam 69003793
Disclaimer & privacy statement