Met een helicopterview naar je merk kijken genereert nieuwe en waardevolle inzichten

Dove Kopie


Onderscheidend vermogen dankzij een uitgebalanceerde positionering


Alles is een merk. Diensten, producten, culturele plaatsen, gebieden en steden en ook jijzelf. Een goed uitgewerkte positionering is voor een merk een prima basis om doelgroepen aan je merk te binden.
Beslissingen rondom de merken van de organisatie hebben grote invloed. Hoe positioneer je het beste de verschillende merken? Of is de organisatie zelf juist het merk. Zijn de verschillende merken wel echt onderscheidend genoeg? Hoeveel potentie heeft het merk? Hoe kunnen we samen zorgen dat ook de medewerkers inhoud geven aan jouw merk(en). En hoe laden we vervolgens het merk met als uitgangspunt een stevige breinpositie bij de doelgroepen?
Positioneren is het maken van de juiste fundamentele keuzes die de marktpositie van een merk bepalen. Er zijn vele verschillende positioneringsmodellen zoals de hieronder getoonde Brand Key, Golden Circle model, BrandneXt model. Maar welke is de juiste voor jouw merk?

Brandkey model

 

WHY model

BrandneXt model 2Brandnext i.s.m. SAMR

 

Merkkompas:


Inside-out: bepaal het DNA en de kern van het merk(en). Zet het kompas op scherp en ga terug naar de merkessentie om vervolgens snel en concreet door te kunnen schakelen naar concrete merktoepassingen.
Outside-in: leer de échte proposities van je concurrenten kennen. Je (her)definieert het concurrentieveld en bepaalt waar je écht op concurreert in de markten waar je aanwezig bent. Positioneer het merk(en) op basis van heldere keuze met behulp van de 'BrandKey' methodiek waarin je op 9 relevante velden keuzes maakt en positioneert waarmee de purpose van het merk helder wordt.
Definieer vervolgens alle bouwstenen voor het merk (inside-out, outside-in, SWOT analyse, concurrentie analyse, dominantie analyse, etc.) om deze door te vertalen naar jouw marketing- en communicatieplannen.

Identiteit en Essentie borgen:
Wij kunnen de kernzaken als merkessentie en de marktpositionering verzorgen en desgewenst ook de implementatie naar marketing en communicatie en de organisatie begeleiden.
lees verder...

 

Merkpositionering

2017 Top Marketing Issues

Contact: 

Email: leovansister@demerkcommissarissen.nl
Telefoon: +31 (0)6 55121575
Trade register / KvK: Amsterdam 69003793
Disclaimer & privacy statement