Een doordachte en goed voorbereide Rebranding is vitaal!

 

INholland reputatieschade 

Rebranding kan als merkstrategie bij overnames of na een opgelopen imagoschade zeer effectief zijn, maar het vereist wel een professionele aanpak én focus van zowel management als marketing binnen bedrijven. De meest voorkomende reden voor rebranding is bij overnames en fusies en bij bedrijven met een te grote merkportfolio waarvoor een kleiner aantal merken veel slimmer en efficiënter zouden kunnen werken.

Rebranding LG
Het is zaak om daarbij objectief te kijken naar de sterktes en zwaktes van de betreffende merken en hun merkwaarden. De meest voorkomende gronden voor rebranding zijn dan ook focus en kostenbeheersing. Ook bij rebranding is de juiste positionering van het merk vitaal. Rebranding kent meerdere vormen. Van merkswitch tot lichtere aanpassingen in merkbeeld en design. Wij geven je graag begeleiding op maat.

Merkpositionering

2017 Top Marketing Issues

Contact: 

Email: leovansister@demerkcommissarissen.nl
Telefoon: +31 (0)6 55121575
Trade register / KvK: Amsterdam 69003793
Disclaimer & privacy statement